Zastosowanie w automotive

Dermy to materiał obiciowy bardzo ceniony w tapicerstwie samochodowym. Znaleźć tu można setki tekstyliów, które dzięki szerokiej gamie kolekcji gwarantują dopasowanie wzornictwa do nawet najbardziej indywidualnego projektu. Unikalne rozwiązania podczas produkcji oraz nowatorskie systemy ochrony powierzchni zapewniają długotrwałą satysfakcję z użytkowania. Jakość materiałów odczuwalna od pierwszego dotknięcia cieszy użytkowników na całym świecie od wielu lat.

Fotele

Większość sztucznych skór samochodowych może być z powodzeniem wykorzystywana na siedziska i oparcia foteli. Zwykle materiały te są laminowane pianką PUR metodą płomieniową. Pozwala to uzyskać efekt większej miękkości materiału jak również zdecydowane wzmocnienie samej dermy. Tym samym fotel czy tylna kanapa są mniej podatne na przetarcia. Użytkownik z kolei cieszy się komfortem podczas jazdy. W trakcie poszukiwań materiału, poza kolorem, warto sięgnąć po dermę perforowaną, która zapewni swobodny przepływ powietrza.

Kokpity

Ciekawą grupę materiałów tapicerskich stanową dermy stosowane na kokpity – deski w kabinie samochodu. Charakteryzują się dużą elastycznością, niezbędną podczas pracy z twardymi elementami wnętrza. Większość z tych tekstyliów znacznie bardziej rozciąga się w jednym kierunku niż w drugim (większe rozciąganie wzdłużne niż poprzeczne), aczkolwiek są też i eko skóry, tzw. bielastyczne, gdzie rozciąganie w obu kierunkach odbywa się w równym stopniu. Sztuczne skóry na kokpity układane są na specjalnych dzianinach dystansowych. Podczas wyboru odpowiedniego materiału przy regeneracji kokpitu opłaca się poza odpowiednim kolorem poszukać również odpowiedniej faktury. A może nawet sięgnąć po tą samą skórę ekologiczną, którą wykorzystano na linii produkcyjnej. Sprawi to, że wnętrze samochodu będzie wyglądało jak nienaruszone.

Podsufitki

W starszych wnętrzach samochodów zdarzały się podsufitki z imitacji skóry, najczęściej perforowanej. Oryginalnie derma była mocowana na stelażach, czyli nie była wyklejana. Wykorzystanie sztucznej skóry wymaga sporego doświadczenia, gdyż źle naciągnięty materiał czy zbyt duża ilość kleju mogą zniszczyć cały efekt. Eko skóra na tego typu element musi być elastyczna, by sprostać naprężeniom przy montażu i później, ze względu na skoki temperatur między wnętrzem kabiny a dachem pojazdu.

Motocykle

Specjalną grupę skór ekologicznych dla przemysłu automotive stanowią motocyklowe dermy antypoślizgowe. Te z przeznaczeniem na siedziska charakteryzują się zwiększoną szorstkością poprawiającą przyczepność motocyklisty podczas jazdy. Większość materiałów przekracza 100 000 cykli Martindale’a, co oznacza, iż tekstylia te są niezwykle wytrzymałe na ścieranie. Oczywiście muszą być również odporne na promieniowanie UV (tutaj co najmniej 5 klasa odporności). Rozwój technologiczny sprawia, iż na rynku pojawiają się kolekcje derm wolniej nagrzewających się. Zdobywają one coraz większą grupę zwolenników, poprawiając komfort użytkowników ścigaczy, czoperów, Enduro, motocykli turystycznych i innych pojazdów.